Pastaruosius kelerius metus neįvyko nei viena automobilių mugė, kurioje nebūtų pristatinėjami hibridiniai automobiliai su integruotais elektros varikliais. Panašu, kad vis brangstant degalams ir netylant diskusijoms apie katastrofišką klimato kaitą, vis populiarėja įvairūs alternatyviniai ir kompromisiniai sprendimai automobilių rinkoje.
Hibridiniai automobiliai – naujoji karta?

Patogus akumuliatoriaus krovimosi būdas
Hibridinis automobilis be vidaus degimo variklio turi papildomą elektrinį variklį, kuris naudoja pakartotinai įkraunamo didelės talpos akumuliatoriaus energiją. Šis akumuliatorius sukaupia perteklinę vidaus degimo variklio sukurtą energiją – kraunasi stabdymo metu, automobiliui stovint, tuo metu, kai praktiškai nenaudojama pagrindinio variklio sukuriama galia.
Hibridinių technologijų kūrėjai matydami, kad vidaus degimo variklis yra galingas, bet labai inertiškas, o tuo tarpu elektros varikliu sukuriama galia paprastai maža, nes sunku rasti tokių stiprių elektros energijos šaltinių, sumanė sujungti šiuos skirtingus polius. Derinant galingo ir dinamiško variklių galimybes galima sukurti efektyvesnes, taupesnes transporto priemones, naudingiau išnaudojančias kurą, kurios vienu metu turi daug „arklių po kapotu“ ir ne per daug „draskosi" parkuojantis.
Automobilių su hibridine technologija trūkumai
Dažniausiai hibridinės sistemos diegiamos į masyvius visureigius su galingais „daugialitražiais“ varikliais, kurie miesto sąlygomis „turi didelį apetitą“ ir yra labai neefektyvūs energijos požiūriu. Visureigių mėgėjai, nenorėdami pirkti antro automobilio važinėtis mieste, gali rinktis automobilį su hibridine technologija ir taip tausoti savo piniginę. Tai reiškia ir tai, kad reikės investuoti į brangesnį automobilį. Be to, dėl sudėtingesnės konstrukcijos padidėja gedimų tikimybė ir komplikuojasi jų šalinimas. Taip pat automobiliai su hibridine technologija yra pora tūkstančių dolerių brangesni už jų markės brolius be elektros variklių. Dar vienas minusas – hibridai, būdami prifarširuoti kompiuterių ir įrangos, paprastai būna sunkesni, pavyzdžiui Ford Escape hibridas yra visais 300kg sunkesnis už jo nehibridinį variantą, o tai sukelia geroką sunkumo pojūtį vairuojant ir didina degalų sąnaudas.
Visgi pirmauja japonų gamintojai
Vokiečių kompanijos, pradėjusios pirmus eksperimentus šioje srityje, pirmaujančias pozicijas užleido japonų gamintojams: Toyota 1997 metais išleido pirmą serijinės gamybos, viešam pardavimui pristatytą hibridinį automobilį, o dabar japonų kompanijos užima 90% visos rinkos. Toyota hibridiniai automobiliai, lyginant su kitais šią technologiją turinčiais geležiniais arkliais, yra pigiausi. Toyota Camry Hybrid Kanados automobilių žurnalistų asociacijos pripažintas 2007 metų šeimyniniu sedanu, turi keturių 2.4l cilindrų 2AZ-FXE variklį, elektrinius 650V, 105kW galios ir 270 N•m jėgos momento variklius, 245V nikelio akumuliatorių, kuro sąnaudos apima 5.47 l/km (mieste) iki 6.3 l/km.