2008-aisias automobilių gamintojai pristatė apie šešiasdešimt konceptų. Ne visi jų ateityje pasirodys mūsų keliuose. Kai kurie iš jų – labai tolima, bet reali perspektyva. Būtent šie automobiliai stebina ir žavi savo fantastiniais interjerais, naujomis formomis, versdami gailėtis, kad ateitis tokia tolima.
Koncepciniai automobiliai, kuriuos galima bus įsigyti jau 2009 metais

Kita konceptų grupė – tai net ne kryptys, o dizainerių bandymai kokia nors tema. Tyrimai. Nestandartinių sprendimų laboratorija.
Yra ir tokių konceptų, kurie sukurti tik tam, kad pristatytų būsimiems pirkėjams tuoj atsirasiančią serijinę naujieną. Jie kursto aistras, sukelia interesą naujam modeliui, bet verčia pirkėją, kuris jau nusprendė pirkti automobilį, palaukti konkretaus modelio pasirodymo.
Pavyzdžiui, 2008-ųjų pradžioje publiką pabandė suintriguoti Kia KOUP, Kia Soul, Peugeot RC HYmotion4, Renault Megane. Ir jau metų pabaigoje pasirodė labai panašūs į šiuos konceptus serijiniai automobiliai. Kitas pavyzdys – konceptas Honda Insight, spalio mėnesį pristatytas Paryžiaus automobilio salone. Jau po dviejų mėnesių Honda išleido tokį pat serijinį automobilį Honda Insight su hibridiniu užvedimu.
Tačiau dar ne visi prototipai virto serijiniais modeliais, nors dauguma jų gali pretenduoti į tai, kad jau 2009 metais taps vienu iš serijinių automobilių.
Pavyzdžiui, Volkswagen Pickup Concept, visai ne konceptas, nors jo vardas kalba apie tai. Tai jau paruoštas gamybai automobilis, turintis koncepto bruožų. Pikapo gamyba jau suplanuota 2009 metams Argentinoje. Penkių metrų gigantą galės įsigyti Pietų Amerikos, Europos, Pietų Afrikos ir Australijos pirkėjai. Tai ne pirmas pikapas iš VW – nuo 1989 iki 1997 metų Volkswagen bendradarbiavo, baisu net pagalvoti, su Toyota ir klijavo ant Toyota Hilux pikapo VW Taro emblemas. Naujasis pikapas nieko bendro su tokia praktika neturi.
Gana kankinti patį mažiausią Audi A1 konceptais. Koncepcinis A1 Sportback, prieš metus Tokijuje pristatyto trijų durų Audi Metroproject penkių durų versija, įkūnija būsimą kompaktišką B klasės mašiną. Turint omeny, kad kompaktiškas modelis ne bus aprūpintas hibridiniu užvedimu, galima pripažinti šį automobilį geriausiu antikriziniu 2009-ųjų projektu. Serijinės gamybos pradžia Briuselio gamykloje numatoma ateinančių metų pradžioje.
Suzuki planuoja pasiekti visiškai naują lygį. Greit jo margaspalvę gamą papildys sedanas Suzuki Kizashi. Japonai jau apsisprendė, kokį vardą suteiks serijiniam automobiliui ir šiuo metu pratina prie jo visą automobilių pasaulį. 2008-jų kovo mėnesį buvo pristatytas jau trečias šio vardo konceptas, kuris labiausiai primena sportinį sedaną iš Suzuki. Retkarčiais pasirodančiose Suzuki sedano nuotraukose matyti, kad jo kūrimo darbai jau eina į pabaigą, o galutinis variantas iš agresyvaus sportinio sedano rizikuoja virsti eiliniu šeimyniniu auto.
Saab jau beveik baigė naują krosoverį. Pirmą kartą konceptą Saab 9-4X BioPower parodė Detroite. Mes galėjome jį pamatyti Maskvoje ir pastebėti, kad šis automobilis jau beveik paruoštas gamybai. Saab visiškai keičia savo automobilių stilistiką į gerąją pusę – lakoniškas dailių linijų vaizdas. Serijinė krosoverio versija beveik nesiskirs nuo koncepto. Ji rinkoje pasirodys 2009-aisias metais.
Beveik prieš parą iki pasaulinės BMW X1 prototipo premjeros Paryžiaus automobilių salone vokiečių koncernas atskleidė kai kuriuos faktus apie būsimą serijinį automobilį. Nustebino tai, kad nepriklausomai nuo skaičiaus pavadinime, automobilio pagrindas ne pirma, o trečia BMV serija. Jis yra kiek trumpesnis už X3 ir yra pilnavertis „parketininkas“ su plačia variklių pasirinkimo gama. BMW X1 Europoje galima bus įsigyti 2009-jų rudenį, pradinė kaina 35 500 dolerių.
Tiesa, laikas taupyti nuostabiajam Land Rover LRX. Pristatytas Detroito autosalone 2008 metų sausį, jis jau spėjo pelnyti daugybę puikių atsiliepimų, todėl net neabejojama, kad greit bus galima nusipirkti labai panašų į nuostabųjį Freelander II automobilį. LRX išvaizda puikiai pritaikyta šiuolaikinei gamybai. Gali būti, kad iš koncepcinio salono neliks nė pėdsako, jei tik indams pavyks įgyvendinti šį projektą 2009-aisias metais.
2008 metais buvo pristatyta dar keletas konceptų-prototipų, kurių pagrindu bus sukurta automobilių serija be ryškių išorės dizaino pakitimų. Tačiau 2009-aisias jie vargu ar pasieks konvejerį. Naujajam MINI Crossman ruošiama nauja platforma, o tai nedaroma taip greitai. Anksčiau buvo manoma, kad BMW X1 ir krosoveris iš MINI pasidalins viena šasi, tačiau vokiečiai sąmoningai „skiria“ šiuos modelius, kad nekonkuruotų.
Opel Meriva – MINI Crossman – SsangYong C200 – Chevrolet GpiX – Cadillac Provoq – Cadillac CTS Coupe Concept – Chevrolet Orlando – Saab 9-X BioHybrid – Hummer HX
Sėkmingą krosoverio konceptą parodė SsangYong 2008-jų rudenį, net buvo pranešama apie kompanijos ketinimus pradėti serijinę šio modelio gamybą, tačiau toks absoliučiai naujas kompanijai produktas vargu ar spės pasiekti konvejerį kitais metais.
Keletą daug žadančių koncepcinių automobilių 2008 metais pristatė ir General Motors koncernas. Tarp jų ir puikusis Opel Meriva, ir naujienos iš Cadillac, ir Chevrolet Orlando minivenas, ir visiškai naujas švedų brendui mažiukas Saab 9-1. Visi šie automobiliai greičiausiai nepasirodys kitais metais dėl krizės ir sunkios situacijos GM. Rusijoje bestseleriu galėtų tapti serijinis Chevrolet GPiX variantas – tai būtent tas automobilis, kuriame dera aukštas klirensas, išvaizda ir palanki kaina. Tačiau kol kas aišku, kad serijinė versija Brazilijoje pasirodys ne anksčiau 2010 metų. Puikiu atradimu galėtų tapti pats mažiausias Hummer 4, sukurtas koncepto Hummer HX pagrindu. Jis turi būti nedidukas, tačiau ne mažiau „agresyvus“ ir brutalus, nei kiti „šeimynos“ modeliai. Tačiau šį projektą greičiausia užšaldys neaiškiam laikui – prieš pardavimą GM koncernas nelabai suinteresuotas modelio vystymu.