Kai kalbama apie saugumą kelyje ir vairavimo komfortą, automobilio priekinis stiklasatlieka labai svarbų vaidmenį. Tačiau rinkoje yra įvairių prekių pasirinkimų, todėl išsirinktitinkamą priekinį stiklą savo transporto priemonei gali būti ganėtinai paini užduotis. Šiamestraipsnyje apžvelgiami įvairių tipų priekiniai stiklai, jų savybės ir svarbūs remonto bei keitimoaspektai.
Priekinių stiklų tipai ir jų savybės
Priekinių stiklų tipai
Grūdintas stiklas. Grūdintas stiklas yra termiškai apdorojamas, todėl jis tampa tvirtesnis lyginant su standartiniu stiklu. Dužimo atveju jis suskilinėja į smulkius granuliuotus gabalėlius, kas sumažina sužeidimų riziką. Šio tipo stiklas dažnai naudojamas šoniniuose ir galiniuose languose, kad keleiviams būtų lengviau ištrūkti avariniu atveju. Tačiau dėl savo trapumo jis netinka būti naudojamas kaip priekinis stiklas.
Laminuotas stiklas. Laminuotus priekinius stiklus sudaro du stiklo sluoksniai, tarp kurių yra plonas plastiko sluoksnis. Dėl tokios konstrukcijos objektams sunkiau įveikti priekinį stiklą, todėl užtikrinamas aukštesnis saugumo lygis. Nelaimingo atsitikimo atveju plastikinis sluoksnis sulaiko stiklą ir sumažina riziką, kad šukės išsisklaidys į šalis. Dėl šios priežasties tai yra geriausias pasirinkimas tarp priekinių stiklų.
Dengti priekiniai stiklai. Kai kurie priekiniai stiklai turi specialias dangas, apsaugančias nuo saulės, mažinančiomis atspindžius ar net turinčias savaiminio išsivalymo savybes. Dangos prideda papildomų išlaidų, tačiau gali gerokai pagerinti jūsų vairavimo patirtį. Jos taip pat gali pailginti priekinio stiklo tarnavimo laiką, nes geriau apsaugo nuo aplinkos veiksnių, pavyzdžiui, lietaus ar sniego.
Pagrindinės priekinių stiklų savybės
Saugumas. Laminuoti stiklai paprastai užtikrina didesnį saugumą, nes net po smūgio išlieka vientisas. Daugiasluoksnė konstrukcija specialiai sukurta taip, kad būtų išvengta dužimo. Šie priekiniai stiklai ypač naudingi situacijose, kai smūgis eismo įvykio metu tenka iš priekio, nes gali veikti kaip užtvara, padedanti išlaikyti keleivius automobilyje.
Atsparumas įbrėžimams. Jei automobilį naudojate aplinkoje, kurioje priekinis stiklas gali būti subraižytas (pavyzdžiui, tenka važinėti miško keliais), labai svarbu pasirinkti gaminį, pasižymintį dideliu atsparumu įbrėžimams. Daugelis šiuolaikinių priekinių stiklų yra padengti įbrėžimams atsparia danga, todėl jie tarnauja ilgiau ir išlaiko gerą matomumą. Ilgainiui ši funkcija gali padėti sutaupyti pinigų, kurie kitu atveju būtų išleisti dažnam priekinio stiklo keitimui.
Apsauga nuo saulės. Karšto klimato zonose priekiniai stiklai su UV danga gali apsaugoti automobilio saloną ir užtikrinti geresnį matomumą, kadangi mažina akinimo poveikį. Kai kurios pažangios dangos taip pat gali sumažinti karštį transporto priemonės viduje, taip pagerindamos kuro naudojimo efektyvumą, nes tenka mažiau naudoti oro kondicionierių. Tai puikus pasirinkimas vairuotojams, gyvenantiems regionuose, kur dažnai būna saulėtos dienos.
Remontas ar keitimas
Kaip nuspręsti, ar bandyti remontuoti, ar iš karto keisti priekinį stiklą? Šiuo atveju svarbūs tokie aspektai, kaip pažeidimo dydis, tipas ir vieta.
Pažeidimo dydis. Nedidelius įtrūkimus ar įskilimus galima sutaisyti, o esant didesniems pažeidimams įprastai teks keisti visą stiklą.
Pažeidimo tipas. Jei įtrūkimai tęsiasi iki kraštų, stiklą paprastai teks pakeisti, tačiau viduryje esančius nedidelius įtrūkimus dažnai galima sutaisyti.
Pažeidimo vieta. Dėl vairuotojo matomumo zonoje esančių pažeidimų saugumo sumetimais dažnai tenka visiškai pakeisti priekinį stiklą, tačiau jei pažeidimas yra tokioje vietoje, kuri praktiškai netrukdo matomumui ir pats savaime nėra didelis, jis gali ir neturėti įtakos saugumui.
Pastaraisiais atvejais situaciją reikėtų vertinti pagal kitus, aukščiau pateiktus kriterijus.
Keitimo ir remonto procedūros
Jeigu reikia atlikti priekinio stiklo keitimą, patartina atlikti šiuos veiksmus:
1. Konsultacija. Pirmasis proceso etapas tiek prieš stiklo keitimą, tiek prieš remontą turėtų būti konsultacija su stiklų keitimą išmanančiu ekspertu, kuris įvertins pažeidimus ir darbų kaštus.
2. Išėmimas. Aptarus aukščiau minėtus dalykus, meistras atsargiai išima priekinį stiklą naudodamas specialius įrankius, kad nepažeistų stiklo rėmo kėbule.
3. Montavimas. Naujas priekinis stiklas įmontuojamas ir užsandarinamas. Atkreipkite dėmesį, kad namų sąlygomis kokybiškai atlikti priekinio stiklo keitimą gana sudėtinga, kadangi reikalingi specialūs įrankiai.
4. Kokybės patikrinimas. Pabaigus montavimo darbus, patikrinama darbų kokybė, ypač tai, ar naujas priekinis stiklas visų perimetru yra tinkamai priklijuotas prie rėmo. Šiems darbais įprastai suteikiama garantija, tad jei lietingą dieną pastebėsite, kad pro stiklo siūlę į saloną patenka vanduo, kreipkitės į darbus atlikusi meistrą, kad jis sutvarkytų trūkumą.
Kalbant apie priekinio stiklo taisymą, visada reikia prisiminti, kad jis gali būti atliekamas tik jei pažeidimai neviršija tam tikrų nustatytų normų - pavyzdžiui, defektas neturi viršyti 24 mm skersmens, o linijinis įtrūkimas neturėtų būti ilgesnis nei 10 cm. Visgi, jeigu priekinis stiklas nėra smarkiai pažeistas ir, įvertinęs situaciją, ekspertas pasakė, kad jį dar galima pataisyti, įprastai atliekami tokie veiksmai:
1. Išvalymas. Pirmiausia, pažeista vieta kruopščiai išvaloma.
2. Naudojami klijai. Įtrūkimas ar įskilimas užpildomas specialia stiklų remontui skirtais kompozitiniais klijais. Autodoc.lt papasakojo patarimų kaip naudoti automobilio langų klijus
3. Sukietėjimas ir poliravimas. Praėjus kuriam laikui klijai sukietinami ir poliruojami, kad būtų atkurtas priekinio stiklo skaidrumas. Baigus poliravimą automobilis grąžinamas klientui.
Jeigu pažeidimai yra visai nedideli, priekinį stiklą galima pabandyti sutaisyti ir savarankiškai. Tam parduodami specialūs remonto rinkiniai, kuriuos naudoti ganėtinai paprasta.
Išvada
Renkantis tinkamą priekinį stiklą prisiminkite, kad reikia atsižvelgti į keletą veiksnių, įskaitant saugumą, patvarumą ir konkrečius reikalavimus, pavyzdžiui, apsaugą nuo saulės ar atsparumą įbrėžimams. Kaip jau buvo minėta, ar priekinį stiklą reikės remontuoti, ar keisti, priklauso nuo pažeidimo tipo ir masto. Ekspertų nuomonės ir išsami informacija padės jums šiame procese ir priimti pagrįstą sprendimą. Nepamirškite, kad priekinis stiklas - tai ne tiesiog paprastas komponentas, bet labai svarbi automobilio dalis, užtikrinanti jūsų vairavimo saugumą. Todėl susidūrus su jo pažeidimais labai svarbu priimti teisingą sprendimą.
Informacijos šaltiniai:
https://www.autodoc.lt/info/kiek-kainuoja-pakeisti-priekini-stikla